tisdag 10 februari 2009

Väntar på nästa bild...

Fotografering är ett stort intresse i mitt liv och jag har alltid med mig en kamera vart jag än är. Köpte för flera år sen en digital systemkamera för att kunna utvidga mitt fotande från den lilla kompaktkameran jag först hade. Men ska jag va helt ärlig har jag inte vart helt nöjd med den. Det var ett fast objektiv på den vilket jag inte vill ha eftersom jag vill kunna variera mitt fotande och blixten har inte gett bra bilder i mörker (vilket jag enkelt skulle kunna fixa om jag köpte en extra blixt, men jag är lite lat :P) Men den har hängt me och det har blivit några bra bilder under åren.
Efter att ha varit i Thailand hösten -07 och haft GRYMT kul i havet med en vattentät engångskamera bestämde jag mig för att hitta en vattentät digitalkamera......och de gjorde jag :)
Min olympus vattentäta, dammtåliga, stötsäkra m.m. kamera är ett av det bästa köp jag gjort. Den är alltid med mig vart jag än är och tar riktigt bra kort, och så är den ju som gjord för mig som tappar allt i backen :P Jag längtar efter att få åka ner till Thailand igen för att testa den i de tropiska havet (psst Dennis.....vi åker nu ;) )

Trodde jag skulle klara mig rätt länge med min lilla olympus, har inte letat efter en ny systemkamera.........men jag hade fel.
Igår köpte jag en. Vill bara säga TACK Anette för att jag fick köpa denna underbara kamera av dig :) Den är ju helt fantastisk. Jag LÄNGTAR så mycke efter finare väder så jag kan gå ut och fota. Min förra systemkamera är ju ingenting mot denna Canon. Försöker nu så smått lära känna kameran lite o luska ut alla finesser den har (den är inte enkel) och än så länge är d bara Otto som hamnat på kort.

Kramar! (kommer snart lägga upp bilder på detta inlägg från alla kameror)

1 kommentar:

  1. Hihi varsågod var så lite så, nu väntar jag med spänning på bilder :) Håller oxå på att lära känna min nya kamera, inte lätt men det kommer nog så fort det blir fint väder och man kan komma ut mer och testa sig fram :)

    SvaraRadera