lördag 7 februari 2009

Då har man börjat blogga...

Jaha, då är man här. Inne och skriver på sin första egna blogg.

Har aldrig riktigt kommit in i de här med bloggar. Förutom några få vänners bloggar så är de inget jag brukar läsa. Men jag kände att det är en möjlighet att få skriva av mig av mina tankar och händelser i livet.



Namnet "Huvudet fullt av irrbloss" tog jag för att de snurrar runt mycke i mitt lilla huvud. Irrbloss är små mystiska ljus på hedar, myrer och kärr.

Förr trodde man att de var själar av människor som utfört lika mycket ont som gott i livet och därför varken kommit till himlen eller helvetet. En annan uppfattning var att de skulle vara personer som lurats att gå ned sig i myrar och sedan efter sin död stigit upp som ett irrbloss, för evigt dansande runt platsen där de dött, ledande andra vilsna människor antingen till säkerhet eller till deras död. (Wikipedia)

Irrbloss är även namnet på våran grupp som jag tillhör i Party Lite (berättar mer om Party Lite senare) och sen är jag väll kanske ett litet förvirrat ljussken i vardagen och då är väll irrbloss ett jättebra namn :)



Min blogg kommer fyllas av min vardag, min kärlek, jobb, Party Lite, mina tankar, bilder från mitt liv och allt annat som formar mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar