söndag 4 mars 2012

Jobb och kurridutt

I förgår satte de igång igen. Jobb! Kändes skönt att få börja arbeta igen. Tröjan sitter dock lite tajtare, magen är lite mer i vägen och jag måste börja tänka mig för så jag inte lyfter för tungt. Som tur är har jag världens bästa jobbar kompisar som tar hand om mig och skutten.
Men jag är inte ensam med växande mage inne på gekås. De är många som har växt under vintern och de kommer bli ett riktigt babyår. De finns faktiskt ett litet fenomen på gekås. Vartannat år är de massa magar överallt och de stämmer faktiskt! Förra året va de rätt lugnt på babyfronten men året innan va de full rulle. Och som sagt i år igen.

Man har ju känt att de är nått i magen men inte nämnvärt mycke men igår när jag stod och skrev en liten lista på jobbet så kände jag nog den första sparken ( eller vad man ska kalla de). Och nu känns de som de "bubblar" loss hela tiden. Livlig liten krabat ;)
Nu har jag också börjat visa magen lite mer. Innan har man bara känt sig lite småfet och försökt dölja de men nu börjar de bli en mage och de är riktigt roligt :)

Har jobbat helgen och nu är jag ledig två dagar innan de är dags för ett sex dagars pass. Ska njuta dessa två dagarna ( nu kan man ju slappa med gott samvete igen ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar