fredag 5 oktober 2012

Blöjor

Är i en blöjdjungel just nu. Har hela tiden använt libero eftersom de är de som finns på bb. Men den senaste veckan har lilleman kissat ner sig flera nätter, och blöjan behöver inte ens vara full. Detta är rätt så irriterande speciellt när de händer fler än en gång per natt.

Läser Magdalena Graaf's blogg och även hon har tagit upp denna fråga. Pampers vs libero. Läs hennes inlägg och kommentarer här Magdalena Graaf
Enligt henne så går hon alltid över till pampers efter nån månad då libero alltid börjar läcka.
Nu köpte jag pampers och ska testa och måste säga att de känns som den sitter bättre på honom. Mycket mjukare och följer kroppen. Återkommer med hur den håller i torrhet.

Annars flyter livet på. Lilleman är 10 veckor nu. Tiden går så fort. Vi har bott i lägenheten i ett år och jag börjar så smått kolla efter kök. Hade vart roligt att renoverat köket. De är ju ändå hemmets hjärta.
Vincent utvecklas hela tiden. Han skrattar och pratar en massa, han har börjat fästa blicken och magknipen på natten är borta så nu sover vi bättre :)

Älskar mitt liv och min underbara familj. Tack Dennis och Vincent för att ni finns i mitt liv. Och Ottosson så klart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar