onsdag 12 september 2012

Kräftskiva, väskköp och en liten tjockis

I söndags va de dags för den årliga kräftskivan. Vi va hos smulan i hennes mysiga lilla stuga. Supergott och jättetrevligt! Lite bökigt blir de ju med en liten som ska ammas men de löste sig :)

Måndagen va helt underbar. Vincent sov hela natten ( förutom en amning) han låg själv på morgonen när jag åt frukost och gjorde iordning mig. Sen va vi och hälsa på Smulan på jobbet där jag hittade en supersnygg väska. Den va dyr men jag unnade mig de. En liten mammapresent till mig själv :) kände att jag behöver uppdatera min stil lite så jag gick in till mamma och bad henne hitta ett par skor som passade väskan. Det är inte ofta de händer men ibland hittar man bara de rätta! Nu saknas bara en snygg jacka och höst sjal. Ska ta en sväng in på Gekås och se vad dom har att erbjuda.

Dagen fortsatte med att jag fick klippt gräset och även lånat en trimmer av grannen ( som vi för övrigt får behålla då han inte har nått gräs). Fick så mycke energi av att få gjort allt detta. Har ju inte kunnat släppa Vincent innan så detta va stort :)

Vincent har börjat sova på nätterna. Han hade en natt för fyra dagar sen då han va vaken mellan 23-06 men efter de har han sovit varje natt :) förutom lite amning då. Hoppas nu bara att de håller i sig. Han har också börjat kommunicera mera. Han försöker härmas och han pratar en massa. De låter så mysigt när han pratar. Igår var vi på BVC. 5,2 kg väger han nu. Vår lilla tjockis :)

Planerna för resters av veckan involverar 20-lappar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar